מהו שיווק דיגיטלי וכיצד הוא מיושם?

מאז שחדר האינטרנט לחיינו הוא הפך לכלי מנצח לצרכי שיווק ומיתוג עסקים שונים. התחום כולו נכנס תחת ההגדרה של שיווק דיגיטלי, והוא כולל את כל האפשרויות שעומדות בפני איש המקצוע לפעול למען הגברת החשיפה של העסק ומיצובו בתודעה הציבורית כמקצועי ובעל מוניטין לשם מקסום הרווחים. בשורות הקרובות נלמד מעט יותר אודות החשיבות של השיווק הדיגיטלי בימינו ועל דרכי היישום השונות.

החשיבות של שיווק דיגיטלי

על מנת לשווק את העסק ניתן לבחור באמצעים הקלאסיים שכולנו מכירים כגון פלאיירים, מכתבים לבית הלקוח ואפילו פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות הכתובה. אלא, שבסופו של דבר, העלויות של הקמפיינים השיווקיים הקלאסיים מתגלות כגבוהות מדי בהשוואה לכמות בתי האב שזוכים להיחשף לשירות או המוצר שהעסק מציע. שיווק דיגיטלי לעומת זאת פורץ את כל גבולות הזמן והמקום וחושף את הלקוחות הפוטנציאליים במסות גדולות לשירותי העסק תוך שימוש ברשת האינטרנט במדיות השונות. החשיבות לעבור מפרסום פיזי לדיגיטלי מיוצגת ביתרונות הבאים:

  • הלקוח מחפש את המידע הרלבנטי ומגיע באופן יזום, כביכול, למידע אודות העסק שלכם.
  • הגעה למאות אלפי משתמשים ולא למספר מוגבל מראש.
  • ויזואליות רבה ואפשרות לספק מידע רב שאותו לא ניתן לסכם בפלאייר.
  • המידע זמין ונגיש 24/7.
  • ניתן להשאיר פרטים בלחיצת כפתור ללא צורך בהתקשרות פיזית או טלפונית.
  • מספר הביקורים בעמוד שלכם ניתן למדידה וניטור בהתאם לפעולות שונות שמבוצעות.

בפועל, שיווק דיגיטלי הינו שיווק מושכל וכזה שמאפשר חשיפה גבוהה ביותר לבית העסק שלכם. העלויות הופכות למשתלמות ביותר כאשר העסק שלכם זוכה לחשיפה גבוהה, וההכנסות גדלות באופן מובהק לעומת שימוש בחומרים פיזיים.

דרכי הביצוע

המרחב הווירטואלי העצום, כמו גם הטכנולוגיה של המכשירים החכמים של ימינו, פרצו דרך עבור בתי עסק רבים לחדור לתודעת הציבור. כיום ניתן לצאת בקמפיינים שיווקיים, למתג את העסק ולפרסם את השירות והמוצרים השונים ביתר קלות וזאת באמצעות המדיות הבאות :

  • אתר אינטרנט – יכול להיות זה דף נחיתה לצרכי קמפיין מסוים או אתר מלא בו ניתן לרכוש סחורות ושירותים. את אתר האינטרנט ניתן לקדם באופן אופטימאלי למנוע החיפוש של גוגל באמצעות שתילת מילות מפתח רלוונטיות במיקום הנכון ביותר, שימוש בקוד אתר מתקדם, כתיבת תוכן מקצועי, שתילת קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד. ניתן אף לבחור בקידום ממומן של גוגל לצרכי שיווק זמניים.
  • רשתות חברתיות – בימינו אין קמפיין שיווק דיגיטלי שלא עושה שימוש גם בפלטפורמת הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק לפתיחת דף עסקי או שיווק פוסטים בצורה חינמית לחלוטין, כאשר קיימת גם האפשרות לשלם עבור חשיפה גדולה הרבה יותר בהתאם לפילוח הנמענים ע"פ קריטריונים רצויים (מקום מגורים, גיל, מקצוע וכו').
  • שונות – ניתן לשווק את העסק, מוצריו ושירותיו גם בתוך אפליקציות שונות, פרסומות באתרי אינטרנט, יו-טיוב, באתרי מדרג ועוד.

חשוב מאוד להיעזר בחברה מקצועית לצרכי שיווק דיגיטלי, שכן יש לקחת בחשבון כי טעויות המתבצעות במרחב הווירטואלי עשויות לגרום לתופעה ההפוכה ובניית מוניטין שלילי שאותו קשה מאוד להפוך. לכן, לא כדאי לעסוק במלאכה זו ע"פ אינטואיציות ותחושות בטן, אלא לפנות לאנשי מקצוע בתחום כגון חברות לקידום אתרים וחברות שיווק ופרסום ייעודיות.