חשיבות של עיצוב תוכנה בתהליך פיתוח תוכנה

חשיבות של עיצוב תוכנה בתהליך פיתוח תוכנה

בענף ההייטק והמחשבים נהוג לדבר פעמים רבות על פיתוח תוכנה ואפליקציות שונות. חשוב לדעת שתוך כדי תהליך הפיתוח ישנה משמעות רבה לתהליך של עיצוב. פיתוח ועיצוב תוכנה בצורה אופטימלית או עיצוב תוכנה  optimized מאפשר השגת תוצאות טובות יותר, שיסייעו בין היתר בפתרון בעיות וכן בשיפור השימושיות והיישום הלכה למעשה.

יעילות וחווית משתמש

חשוב להבהיר, עיצוב תוכנה אינו תהליך עם משמעות וויזואלית בלבד. לא מדובר כלל על זהות רעיונית עם תחום עיצוב אתרי האינטרנט, למשל. עיצוב תוכנה כולל שילוב של טכניקות שנועדו להשיג מטרות חשובות ביותר כגון:

  • שיפור יעילותה של התוכנה – מכיוון שאת המטרה שהתוכנה נועדה להשיג ניתן לבצע באמצעות דרכים שונות, לא כולן זהות ביעילותן, העיצוב צריך לטייב את תוצרי פיתוח התוכנה.
  • חלוקת התוכנה לחלקים קטנים יותר – תהליך זה משמעו יצירת מודולים שונים (יחידות משנה). למודולים השונים יש משמעות מיוחדת בין היתר בחלוקת עבודת הפיתוח (כל צוות עבודה יכול לעבוד על פיתוח של היבט מסוים). בנוסף, יש גם יכולת טובה יותר לבצע שינויים, תיקונים, עדכונים, מפני שניתן להחיל אותם על מודול מסוים ולאו דווקא על כל התוכנה.
  • לעיצוב התוכנה יש גם משמעות בשימוש נכון בפרמטרים שונים, ללא יצירת עומס מיותר או פקודות מיותרות.
  • יצירת לוגיקה טובה יותר בין חלקי התוכנה השונים, אחידות פנימית. כל זאת, תוך תמיכה בזמן עיבוד נמוך יותר ועם פעילות חלקה ככל שניתן.
  • עיצוב התוכנה יכלול על פי רוב גם טיפול בהיררכיה של הנתונים והסדרתם, תוך התייחסות לעצמים השונים.
  • תוך כדי עיצוב התוכנה לוקחים בחשבון את המשתמשים הסופיים, כך שהממשק יהיה נוח עבורם וכדי השימושיות תהיה טובה כבר בגרסה הראשונה. בכך, לעיצוב התוכנה יש קשר מסוים לניתוח מערכות אפקטיבי.
  • פירוק בעיות – על מנת להשיג את המטרה בצורה הטובה ביותר, נעשה לעיתים קרובות תהליך של פירוק בעיית על לכמה בעיות קטנות ופשוטות יותר לפתרון. בכך, ניתן להשיג תוצאות יעילות יותר, מהירות יותר ואפקטיביות יותר.
  • בנוסף, נעשים צעדים חשובים בנושא אבטחת המידע, כך שיהיו כמה שפחות פרצות ואפשרויות להזיק לאפליקציות השונות.

 

 

 

 

Related posts

וילונות למשרד ולעסק

וילונות למשרד ולעסק

וילונות זה לא רק פונקציה של חסימת אור, וכיום עולם העיצוב משתמש בווילונות למשרד בתור אקססוריז לשיפור פני המרחב. אווירה זה לא דבר מובן מאליו, אווירה צריך לייצר, לעצב ולשדרג. אם אתם מחפשים להפוך את המשרד שלכם למיוחד יותר, נעים יותר ומזמין יותר, השימוש בווילונות זו דרך מהירה במיוחד, אקונומית במיוחד...

עיצוב דירות באמצעות בעל מקצוע!

עיצוב דירות באמצעות בעל מקצוע!

לא פשוט לעצב דירות, יכול להיות כי יש לכם טעם טוב אך עדיין צריך להיות מקצועיים ביותר על מנת לקבל את העיצוב הטוב ביותר של הדירה. כאשר מבצעים עיצוב דירות יש לחשוב על הפרטים הקטנים ביותר, היכן כל דבר יהיה ממוקם, איזה גודל יכול להתאים לכל חלל ועוד. ללא בעל מקצוע שיוכל להעריך עבורכם ולבצע עבורכם...

ריהוט משרדי בראשון לציון – כיצד לבחור נכון?

ריהוט משרדי בראשון לציון – כיצד לבחור נכון?

ריהוט משרדי הינו חלק מאוד חשוב מהמשרד שלכם, וזאת במידה ואתם מעוניינים להשקיע וכמובן להשאיר רושם ראשוני על לקוחות אשר מגיעים אליכם למשרד. ריהוט משרדי בראשון לציון וכמובן שבערים נוספות, יכול להציע לכם מגוון רחב של ריהוט משרדי אשר הינו איכותי ביותר, וכן עליכם יהיה לבדוק כי אכן אתם רוכשים ממקום...