מהו עיצוב ממשק משתמש

המושג עיצוב ממשק משתמש נשמע מוכר לאנשים רבים אך אלו לא תמיד יודעים על איזה עיצוב מדובר. היום בעידן הטכנולוגי אנשים תלויים יותר ויותר במכונות ותוכנות אשר ההתמודדות איתן לא תמיד מקלה עליהם. כאשר מדובר בצעירים או בילדים, הם נוטים ללמוד מהר יחסית  את המערכות השונות שאליהן הם נחשפים, אך כאשר מדובר במבוגרים אשר לא נולדו לעולם התוכנות העיצוב של ממשק המשתמש יכול לעשות את ההבדל בין יכולת הנגישות לתוכנה לבין חוסר יכולת לעבוד מולה.

מקור המושג עיצוב ממשק משתמש

במקור המושג עיצוב ממשק משתמש הגיעה מהנדסת המערכות והוא התייחס לתפעול של המערכות השונות על ידי האדם. היום ההתייחסות לממשק היא כללית ומתייחסת לא רק למשתמש (האדם) אלא גם לסביבת המערכת ואלו דברים נוספים מתקיימים בה ומהי ההשפעה של כל הפרטים השונים זה על זה. כאשר חברה המתמחה בעיצוב ממשק המשתמש היא בוחנת למעשה שלושה מרכיבים עיקריים:

  • המשתמש – החברה בוחנת מיהו המשתמש אשר עומד לבצע פעולות על המערכת, כיצד הוא מתנהל ואלו פעולות יהפכו את השימוש קל יותר עבורו. לאחר בחינת הנתונים הללו תדע החברה גם כיצד לבצע התאמה עיצובית של הממשק למשתמש.
  • חוויה – על החברה לבחון איזו חוויה יעבור המשתמש בעת השימוש בממשק. המטרה היא ליצור חוויה טובה שעונה על ההגדרות של אופי השימוש ולכן היא יכולה להיות חווית שימוש מרגשת, קלה ועוד בהתאם לדרישות השונות.
  • מטרות – חשוב להבין מהן המטרות של הממשק ומהן המטרות של המשתמש כשהוא פונה אליו ולעצב את הממשק כך שיתאים למטרות הראשוניות של הממשק והמשתמש.

תהליך העיצוב

תהליך עיצוב ממשק המשתמש הוא תהליך של הבנה והוצאה לפועל של המטרות השונות. כלומר, בתחילה בוחנת החברה מהו הממשק, למי הוא פונה וכיצד יש להשתמש בו ולאחר מכן היא מתאימה את הגורמים השונים כך שכל המטרות השונות של השימוש יבואו לידי ביטוי. בסופו של התהליך המשתמש בממשק צריך להרגיש שנהנה מהשימוש והציפיות שלו מהתהליך באו לידי ביטוי והתממשו. על מנת להצליח ליצור ממשק שכזה חשוב למצוא חברה מנוסה וקשובה שתביא את מטרות לקוחותיה והמשתמשים לידי ביטוי.

 

Related posts

וילונות למשרד ולעסק

וילונות למשרד ולעסק

וילונות זה לא רק פונקציה של חסימת אור, וכיום עולם העיצוב משתמש בווילונות למשרד בתור אקססוריז לשיפור פני המרחב. אווירה זה לא דבר מובן מאליו, אווירה צריך לייצר, לעצב ולשדרג. אם אתם מחפשים להפוך את המשרד שלכם למיוחד יותר, נעים יותר ומזמין יותר, השימוש בווילונות זו דרך מהירה במיוחד, אקונומית במיוחד...

עיצוב דירות באמצעות בעל מקצוע!

עיצוב דירות באמצעות בעל מקצוע!

לא פשוט לעצב דירות, יכול להיות כי יש לכם טעם טוב אך עדיין צריך להיות מקצועיים ביותר על מנת לקבל את העיצוב הטוב ביותר של הדירה. כאשר מבצעים עיצוב דירות יש לחשוב על הפרטים הקטנים ביותר, היכן כל דבר יהיה ממוקם, איזה גודל יכול להתאים לכל חלל ועוד. ללא בעל מקצוע שיוכל להעריך עבורכם ולבצע עבורכם...

ריהוט משרדי בראשון לציון – כיצד לבחור נכון?

ריהוט משרדי בראשון לציון – כיצד לבחור נכון?

ריהוט משרדי הינו חלק מאוד חשוב מהמשרד שלכם, וזאת במידה ואתם מעוניינים להשקיע וכמובן להשאיר רושם ראשוני על לקוחות אשר מגיעים אליכם למשרד. ריהוט משרדי בראשון לציון וכמובן שבערים נוספות, יכול להציע לכם מגוון רחב של ריהוט משרדי אשר הינו איכותי ביותר, וכן עליכם יהיה לבדוק כי אכן אתם רוכשים ממקום...