עיצוב כרטיסי ביקור – איך עושים את זה נכון ומאילו טעויות להימנע? לאתר lazer-copy

גם בעידן הדיגיטלי כרטיס ביקור הוא חלק בלתי נפרד מהרושם שאנחנו מייצרים, ומהווה בסיס איתן לאינטראקציה בין-אישית מוצלחת (ואשר כמובן מיתרגמת גם לאינטראקציות עסקיות חיוביות). בהתאם מומלץ בחום להצטייד בכרטיס ביקור, ועוד המלצה יקרת ערך היא להשקיע זמן ומחשבה בעיצוב נכון שלו – כדי שהוא ימלא את ייעודו בצורה הטובה ביותר וישרת אתכם נאמנה.

אילו פרטים חשוב לרשום על כרטיס ביקור?

ההחלטה הראשונה שיש לקבל במסגרת עיצוב, תכנון וייצור כרטיסי ביקור (או ייצור חותמות אישיות, שכיום הפך להיות פופולארי מאוד) היא אילו פרטים יופיעו על גבי הכרטיס. ישנם כמובן הבדלים בין כרטיס ביקור אחד למשנהו, בהתאם לאופי החברה, מהות התפקיד שלכם בה (בעלים/ מנהלים/ יועצים/ אנשי שיווק וכו'), הדרכים שבהן אתם רוצים שייצרו אתכם קשר ועוד, אבל ככלל מומלץ לציין על כל כרטיס ביקור את הפרטים הבאים:

* שם החברה – באופן בולט, כולל לוגו אם ישנו (וכדאי שיהיה לחברה לוגו, גם אם מדובר בעסק עצמאי של אדם אחד)

* שם מלא של בעל כרטיס הביקור

* התפקיד של האדם בחברה

* פרטי יצירת קשר (מספר טלפון במשרד, מספר טלפון סלולרי, כתובת דוא"ל, פקס אם ישנו, אתר האינטרנט של החברה, כתובת פיזית של העסק)

חשוב להקפיד לבצע הגהה על כל הטקסטים – לא נעים לגלות 1000 כרטיסים עם מספר טלפון שחסרה בו ספרה או עם טעות בשם המשפחה שלכם.

גרפיקה – תפסת מרובה לא תפסת

כשמעצבים כרטיס ביקור כדאי להשתמש בגרפיקה, כדי להפוך את הכרטיס למושך יותר ומעניין יותר. כיום, ייצור חותמות וכרטיסי ביקור עם אלמנטים גרפיים זה משהו שאפשר לעשות באיכות גבוהה ובמחיר נוח לכל כיס. יחד עם זאת חשוב לזכור שמטרתו העיקרית של הכרטיס היא להעביר מידע, במהירות ובאופן ברור, ועל כן יש להימנע מעודף גרפיקה, מצב שעלול ליצור עומס יתר ויזואלי ורתיעה.

כמו כן חשוב להקפיד על הרמוניה בין הגרפיקה לבין אופי העסק, ולבחור מוטיבים ויזואליים שמתאימים לערכים שברצונכם לשדר.

פונטים קריאים היטב

כאמור מהותו של כרטיס הביקור היא לספק לאדם שאיתו אתם רוצים לשמור על קשר את כל הפרטים להם הוא זקוק כדי ליצור אתכם קשר בהמשך הדרך. בהתאם חשוב מאוד להקדיש תשומת לב לעיצוב הטקסט – להשתמש בפונטים פשוטים וקריאים, ליצור קונטרסט ברור בין הטקסטים לבין הגרפיקה והרקע, ולהקפיד גם על גודל פונט סביר כדי שכל אחד וכל אחת יוכלו לקרוא את מה שכתוב על אותם כרטיסי ביקור שתחלקו בקלות.

מהו הגודל האידיאלי של כרטיסי ביקור?

דגש חשוב נוסף במסגרת יצירת כרטיסי ביקור אופטימליים הוא הגודל – המידות הסטנדרטיות הן 5 ס"מ על 9 ס"מ, וכדאי להיצמד אליהן. כרטיס ביקור גדול מדי הוא טעות נפוצה, שכן ישנם אנשים שרוצים להרשים את זולתם ומאמינים כי כרטיס רחב ממדים יתבלט וימשוך תשומת לב רבה יותר, אולם בפועל כרטיסי הביקור הגדולים פשוט לא נוחים לאחסון בארנק ועל כן ישנה סבירות גבוהה כי האדם שתתנו לו כרטיס ביקור כזה יודה לכם בנימוס ואז ייפטר מהכרטיס.

כרטיס זול יעלה לכם בוקר

עוד טעות שחשוב להימנע ממנה כשמזמינים כרטיסי ביקור היא איכות ירודה בניסיון לחסוך כסף. כרטיס שדוהה במהירות, מתקמט, מתקלף או שמודפס ברמה נמוכה (הדיו נמרח, הפרדת הצבעים לא טובה וכו') משדר חוסר רצינות ואפילו זלזול, ובסופו של דבר גם אתם והעסק שלכם תיתפשו ככאלה.

מומלץ להדפיס את כרטיסי הביקור על נייר כרומו בעובי של לפחות 240 גר' ורצוי אפילו 300. למינציה מהווה גם היא תוספת מבורכת שמגנה על הכרטיסים לאורך זמן רב.