הקשר שבין בית דפוס לעיצוב גרפי

 

רבים נוטים לחשוב ושלא בצדק, כי גרפיקה היא המצאה של העשור הנכון וכי הגרפיקה התפתחה עם התעוררות הרשתות האינטרנטיות אך לא כך הדבר. גרפיקה היא שם כללי לעיצוב, דהיינו סידור אלמנטים ויזואליים בהם רוצים להשתמש ושאותם יש להוריד לדפוס, בין אם זה למערכת העיתון לשם הדפסת עיתונים, שלטי חוצות, ספרים, חוברות, מחברות, פוסטרים, הזמנות לאירועים ועוד. על מנת לבצע עבודות גרפיקה שונות, נעזרים הגרפיקאים בתוכנות גרפיקה מגוונות וממוחשבות וזאת להבדיל מעידן קודם, אז לא היו מחשבים וכל עבודות הגרפיקה בוצעו באמצעות כלי עבודה מסורתיים לרבות עפרונות. עבודה עם תוכנות מחשב מאפשרת רמות גימור גבוהות יותר כמו גם מהירות יותר.

דפוס איכותי מחייב גרפיקה איכותית

על מנת שהדפוס יראה איכותי ונעים לעין כמו גם מזמין, יש להשקיע רבות בגרפיקה ולוודא כי היא מושלמת ברמת הגימור אך לא רק. על הגרפיקה לאגד רעיון מקורי ולהתבצע בצורה מקצועית הן ברמת השילוב שבין בחירת הצבעים והן ברמת הביצוע של האלמנטים השונים ושילובם האחד בשני והאחד עם השני. כדי שהדפסת המוצר ובין היתר הדפסת מגנטים, פליירים, הזמנות לחתונה וכיוצא בזאת, יצאו מושלמים ומזמנים, הם כאמור נדרשים לעבודת גרפיקה מושלמת. כל עוד הגרפיקה אינה מבוצעת במקצועיות יתרה, אין זה משנה עד כמה מכונות הדפוס ושיטת הדפוס תהיה מושלמת, התוצר המוגמר לא יהיה בהתאם לציפיותיכם.

כיצד לוודא שהגרפיקה מושלמת

על מנת לוודא שעבודת הגרפיקה אכן יצאה מושלמת, עליכם לעבוד עם גרפיקאי מקצועי ומיומן בתחומו. בחירת הגרפיקאי היא שתקבע את איכות ורמת הביצוע של המוצר אותו אתם מורידים לדפוס. ישנם בתי דפוס רבים (אם לא כולם), אשר מחזיקים בגרפיקאים משלהם, כך שאם אתם מגיעים לבצע הדפסת חומרים שיווקיים, או הדפסת חומרים לשימוש פרטי, אתם יכולים לבקש את עזרת הגרפיקאי של בית הדפוס. לעיתים ובמידת היקף העבודה אותה יידרש הגרפיקאי לבצע, תדרשו לתוספת תשלום בהתאמה, אך אם אתם מעבירים קובץ הדפסה לבית הדפוס וכל שתתבקשו הוא לבצע התאמות קלות, יתכן ולא תדרשו לתוספת תשלום.

מאידך אתם יכולים להגיש קובץ מוגמר אל בית הדפוס, אותו קובץ יהיה ללא מגע של הגרפיקאי מטעם בית הדפוס. במקרה זה אתם תאתרו גרפיקאי מטעמכם ובהתאם להמלצות אותן תקבלו מסביבתכם תבקשו ממנו לעצב עבורכם את הקובץ המתבקש. את הקובץ תוכלו להעביר לבית הדפוס ישירות על ידי כתובת אימייל שתקבלו מבעל בית הדפוס או על ידי דיסק און קי אותו תעבירו באופן פיזי לבית הדפוס.

לסיכום – על מנת שהקובץ אותו אתם מדפיסים יצא באופן מושלם, יש להשקיע בראש ובראשונה בעיצוב הגרפי, אחרת הסיכוי שתצליחו להשיג את מבוקשכם הוא קטן. בית דפוס מקצועי ואיכותי ככל שיהיה, חייב קובץ גרפיקה איכותי שהוכן על ידי גרפיקאי מקצועי.